donderdag 9 april 2009

Dinsdag: avonddienst
Woensdag: visite en massage
Donderdag: RUST!

Ik heb het druk! Dinsdag had ik avonddienst, dat ging op zich nog wel, maar ja, als je om 22.10 dan thuis komt wil je echt alleen maar slapen.
Woensdag kwam het zusje van aanstaande langs met de uitnodigingen voor onze bruiloft! We hebben gezellig samen gegeten, de uitnodigingen gevouwen en daarna zijn AS en ik gemasseerd, terwijl zus op de Wii stond te tennissen. Erg gezellig, maar weer druk.
Nu nog alle adressen erop, en de hele bups op de bus doen. Spannend, ik vraag me af hoeveel mensen er gaan komen?
Vandaag ben ik heerlijk alleen thuis. AS heeft avonddienst, dus kan ik lekker tv kijken zonder ruzie te maken wat ik wil zien (gelukkig hebben we twee tv's, dus echt ruzie hebben we er niet over). En alle tijd om een post te maken over mijn afgelopen bento's natuurlijk.

Ik heb nu een keuzelijst gekregen van Maneki, een Japanse sushi-bar met winkel in Hoorn. Ze blijken 28 verschillende soorten furikake te verkopen, en 6 soorten bento-boxen. De boxen zijn zo te zien niet waterdicht, maar wel erg mooi. Het zijn een soort gelakte dozen, ze deden me denken aan van die ouderwetse fondue-borden, met aparte vakjes. Maar dan Japans...
Ach, ik ga toch eens kijken of ik genoeg geld heb voor een mooi exemplaar!

dinsdag 07-04-09:

Wokgroenten met sesamzaad, surimi, olijven, rozijntjes, wrap met eiersalade en een sesam-honing koekje

Ik was wat uitgeschoten met de sesam, maar dat kun je neit echt zien op de foto. Verborgen in de sla zit echter nog een bergje sesamzaadjes... Erg jammie, alleen de groenten werden een beetje slapjes.

woensdag 08-04-09:

Links: Pesta met pesto en olijven
Midden: gehaktballetjes
Rechts: Wokgroente (wortel, paprika, bimi, broccolli,courgette)
Met een sesam-honing koekje en rozijntjes

Deze wokgroente was veel beter, want ik had hem gebakken in de olie waar de olijven inzitten. Daar zitten ook wat kruiden in, dat geeft een lekker extra smaakje. Bovendien vind ik het zo zonde om die olie weg te gooien, ik gebruik het liever om mee te bakken.

Donderdag 09-04-09


Aardappelpuree, wokgroente, sperzieboontjes, lamsbout

Restjes, restjes, restjes... Maar superlekker! Vooral de lamsbout, die ik had gemaakt vanwege het bezoek van AS' zus. Koud net zo lekker, en er ligt nog een klein stukje in de koelkast. Mmmm, lekker voor morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten