woensdag 13 mei 2009

Bento 13-05-09 + mini-reviews

Allereerst: mijn bento van vandaag


Links: champignons, tonijn en toast
Rechts: gele paprika, wortel, courgette, Ardenner boterhamworst


Close-up van de worst-figuurtjes

Mini-reviews!
Ik wil, als ik iets nieuws heb gekocht en gebrue toevoegen over wat ik ervan vond. Altijd handig als je zelf op zoek bent naar iets leuks of lekkers maar niet zomaak wat wil kopen, toch?

Fruit flakes: Bij de supermarkt vond ik deze snackzakjes met geconcentreerd fruit omhuld met yoghurt-coating. Ik verwachtte eigenlijk gedroogd fruit, dus de smaak was minder intens dan ik hoopte. De textuur was een beetje als hele dichte winegum.
Ik vond het uiteindelijk wel erg lekker, maar dan vooral de framboos. De smaak was wat uitgesprokener dan de zwarte bes. De coating was het soort coating dat je ook wel ziet op mueslirepen, vrij standaard.
De verpakking bevat 5 portiezakjes, met ieder een handjevol fruitstukjes. Zoals gebruikelijk zit er meer lucht dan snoep in...

Score: 7 uit 10.

Snijvormpjes: Bij de actionshop heb ik een doosje klei met vormpjes gekocht. Het doosje kostte het grandioze bedrag van 89 cent, inclusief klei...
Er zitten 6 vormpjes in: hart, ster, olifant, zwaan, vlinder en een of andere vorm met drie ronde uitstulpingen. Heeft dit een naam? Geen idee.
Ik was bang dat het plastic te dun zou zijn voor het snijden van groenten, maar zoals je hebt kunnen zien aan de bento van de 12e, was dat geen probleem. Vandaag heb ik de ander 4 vormpjes gebruikt, en ook die doen het prima. Nadeel is dat de zwaan een erg slanke hals heeft, waardoor er onthoofde zwanen overblijven, en er een opening tussen de hals en borst van het lieve beest zit, waardoor er restjes eten in blijven zitten. Ik vind de zwaan ook niet zo mooi uitgevallen, maar dat is smaak.
De olifant vind ik echt geweldig, mooi gestileerd, maar wel duidelijk.

Score: 8 uit 10, als ik zeker had geweten dat ze in de afwasmachine mochten was het een 9 geweest.

2 opmerkingen:

  1. Hm, ik weet niet of het overeenkomt met wat je bedoelt maar ik koop bij De Tuinen wel eens een zakje 'yoghurt coated abrikozenstukjes'. Lekker wel (maar best zoet). Soms 2 voor de prijs van 1! Ze hebben ook ander fruit (bijv. ananas) maar gedroogde abrikoos heeft nou eenmaal mijn voorkeur ;) In ieder geval geen zakjes gebakken lucht wat mij betreft! Ze zijn trouwens doorzichtig, dus je kunt zien wat erin zit ;)

    Ook leuk bij De Tuinen: platgewalste plakjes gedroogd fruit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leek me handig om nog even toe te voegen: ik heb ze o.a. gebruikt in mijn bento's 39, 34 en 32 (als je met je muis boven de foto's in de set hoovert, zie je hun nummers). Kun je kijken of ze hetzelfde zijn ;)

    Mijn bento-set op flickr

    BeantwoordenVerwijderen